Σάββατο 27 Μαΐου 2017

Οδηγίες σχεδιασμού μαθήματος με το Learning Designer


To Learning Designer (LD) είναι ένα ανοικτό εργαλείο που δίνει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να σχεδιάσει το μάθημά του. Συγκεκριμένα, στο περιβάλλον του LD ο διδάσκοντας μπορεί να πειραματιστεί, με βάση τα μαθησιακά αποτελέσματα που προσδοκεί, για να δημιουργήσει δραστηριότητες (τύπου Read, Discuss, Acquisition, Investigate, Practice, Collaborate) τις οποίες μπορεί να συνοδεύσει με άλλα εργαλεία (video, φύλλα εργασίας, web2.0 εργαλεία). Ο σκοπός του εργαλείου είναι να σχεδιαστεί η πορεία της διδασκαλίας με παιδαγωγικό υπόβαθρο σε ένα ισορροπημένο μάθημα που να περιλαμβάνει όλες τις δραστηριότητες. Το περιβάλλον είναι στα αγγλικά, ωστόσο, όλες οι δραστηριότητες μπορούν να γραφούν και στα ελληνικά.

Εργασία

Η σύνδεση στο περιβάλλον του LD είναι απλή. Στην αρχική σελίδα του Learning Designer μπορείτε να δημιουργήσετε έναν νέο λογαριασμό από το Register, ενώ κάθε επόμενη είσοδος πραγματοποιείται από το Log in.


Μπαίνοντας στο περιβάλλον του LD βλέπουμε στο κύριο μενού τις ενότητες Home (περιλαμβάνει τα δικά μας σχέδια μαθήματος), Browser (αποθετήριο σχεδίων μαθήματος ανά θεματική ενότητα) και Designer (προσωπικός χώρος σχεδίασης). Για τις ανάγκες της παρούσας εργασίας θα χρειαστείτε μόνο το Home και το Designer. Μεταβαίνετε, λοιπόν, στο Designer για να σχεδιάσετε το δικό σας μάθημα. Το θέμα είναι ανοικτό, οπότε μπορείτε να σχεδιάσετε ένα μάθημα της αρεσκείας σας και ανάλογα με την ειδικότητά σας. Στα πρώτα πεδία συμπληρώνεται το όνομα της ενότητας του σχεδίου μαθήματος (πχ Πυθαγόρειο Θεώρημα), το μάθημα (πχ Μαθηματικά), τον διαθέσιμο χρόνο και τον εκτιμώμενο χρόνο υλοποίησης του μαθήματος (ο διαθέσιμος χρόνος να είναι μεγαλύτερος από τον εκτιμώμενο για ενδεχόμενους αστάθμητους παράγοντες), το πλήθος των μαθητών και την περιγραφή του μαθήματος. Επίσης, συμπληρώνετε τον σκοπό της διδασκαλίας (aims) και τα μαθησιακά αποτελέσματα (outcomes) τα οποία ορίζονται με κατάλληλα ρήματα (σύμφωνα με την ταξινομία του Bloom).


Στο κύριο μέρος του σχεδίου μαθήματος ο εκπαιδευτικός προσθέτει κάθε δραστηριότητα (Read Watch Listen), τη διάρκειά της (Duration), την ατομική ή ομαδική εργασία των μαθητών (Students), την παρουσία ή μη του διδάσκοντα (ü), προσθέτοντας ένα αρχείο ή έναν σύνδεσμο από το + που βρίσκεται δίπλα στον συνδετήρα. Κάθε νέα δραστηριότητα προστίθεται με το κουμπί +Add Learning Type, ενώ κάθε καινούρια ενότητα δραστηριοτήτων με το +Add TLA. Προσθέτοντας τις δραστηριότητες του μαθήματος διαμορφώνεται ένα κυκλικό διάγραμμα που σχηματίζεται αυτόματα από τη διάρκεια κάθε δραστηριότητας δίνοντας τη δυνατότητα για εποπτεία στην κατανομή των δραστηριοτήτων και ενδεχόμενο επανασχεδιασμό σε περίπτωση ανισοκατανομής. Αφού ολοκληρώσετε όλες τις δραστηριότητες αποθηκεύετε το σχέδιο μαθήματος (Save), το διαμοιράζεστε δημόσια (Share) και μπορείτε να το δείτε (Home/My Designs). Το αρχείο μπορεί να εξαχθεί σε Word (Export design).


Ως παράδειγμα παρατίθεται μια δραστηριότητα για το Πυθαγόρειο Θεώρημα που σχεδιάστηκε στο πλαίσιο εξ αποστάσεως σεμιναρίου του European Schoolnet Academy.

Παραδοτέο

Στην υποβολή της εργασίας σας να γράψετε τον τίτλο του σχεδίου μαθήματός σας και να τον μετατρέψετε σε ενεργό σύνδεσμο που θα οδηγεί σε αυτό.

Καλή επιτυχία στο δικό σας σχέδιο μαθήματος!

Ο σχεδιασμός της δραστηριότητας έγινε στο πλαίσιο του σεμιναρίου μέσω moodle

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.